Laatste volle dag in Casares 😢

12 september 2021 - Casares, Spanje

Vanmorgen het eerste wat we doen is kijken hoe het met de bosbrand is. We zetten de deuren open en horen de helicopters en vliegtuigen al gaan. Geen goed teken dus. We ruiken ook de brandlucht.
Na het ontbijt vertrekken we naar het strand. Daar is het ook een komen en gaan van de blusvliegtuigen die water uit de zee komen halen.
Op de terugweg naar ons huisje zien we dat er een nieuw haard is. We zien het vuur langs de berg kruipen. Heel angstig om te zien.

We relaxen even op ons terras en moeten nu toch echt gaan denken aan de terugreis 😞😞

Gelukkig vliegen we morgen pas om 18:50 uur., we hebben dus nog een hele dag in het prachtige Andalusië.

Als afscheid van Andalusië voor dit jaar gaan we naar Sarmiento.
We hebben heerlijk gegeten.
Als afsluiter bestelde Mart een Irish Coffee, en ik een Spanish Coffee. De ober wist wel wat Irish Coffee was maar Spanish kende hij niet. Is dat met Brandy vroeg hij. Nee zeiden wij met liquere 43. Die hadden ze niet 😩😩😩
We liepen onderweg nog na te genieten van de gezelligheid en het heerlijk eten, toen we de bocht omgingen en drie bergtoppen weer volop in het vuur zagen staan. Vreselijk. Vier dagen zijn ze al bezig om met man en macht de boel te blussen. Iedere keer laait het weer ergens anders op.

Hopelijk is dit snel voorbij.
Dat neemt niet weg dat wij een fantastische vakantie hebben gehad in het huis Puerto de la Cruz in Casares.
Â