Op naar Arad

19 juli 2019 - Arad, Israël

Vanmorgen rond een uur of tien vertrokken vanuit Eilat naar Arad. We gaan nu langs een andere weg als de heenweg. In het begin is het allemaal wat vlakker, maar zeker niet minder mooi. We rijden over de highway route 90. Het eerste gedeelte rijden we door woestijnachtig landschap langs de grens van Jordanie. Uit het niets zien we ineens in de verte een complex staan, met allemaal groen eromheen, het lijkt wel een oase. Even uitstappen natuurlijk. Het blijkt een oud restaurant te zijn, 101km genaamd. Het is een  groot complex met een supermarkt, gokhal, ijswinkel, hamburgertent en zelfs een kleine dierentuin. Zo leuk en apart in de middle of nowhere.

Ook rijden we een stuk langs de dead sea. We zien een fabriek, de Dead Sea Works genaamd. Een levensgrote fabriek, waar ze magnesium maken. Je ruikt het zout als je erlangs rijdt.

We draaien tenslotte naar route 31 richting Arad en gaan weer lekker klimmen de bergen in met de heerlijke haarspelbochten.

In Arad aangekomen, eerst wat eten in het centrum, daarna naar ons appartementje. Heel leuk met een gezellig terrasje en een prachtige tuin.

In de avond op zoek naar een restaurant, het is weer Sabbath. Hier wonen opvallend meer Joden dan in de andere plaatsen waar we geweest zijn. Heel veel Joden op pad voor de Sabbath in de traditionele klederdracht.

Maar wij komen uit bij restaurant Muza, aangeraden door de eigenaar van het appartement en ook via google goede recensies. Het was ook heerlijk en een leuke plaats om te eten. De serveerster raadde ons aan om maar 1x voorgerecht, 1x hoofdgerecht en 1x dessert te nemen. Het is anders veel te veel. Hoe aardig is dat!. Het was ook allemaal meer dan genoeg.

Morgen gaan we het drijven in de dode zee beleven en willen we ook nog naar Massada.