Eilat

18 juli 2019 - Eilat, Israël

De drie dagen in Eilat zijn in 1 verhaal te beschrijven. De eerste dag zijn we naar het Dekel Beach geweest. Ongeveer 5 minuten rijden van ons appartement liggen een aantal stranden.

Het eerste strand is Mosch Beach. Staat aangeschreven als een hippie strand, er zijn geen ligbedden of parasols maar wel heel veel kinderen. Dat gaat het niet worden. Volgende is Dekel Beach. dat is het strand waar we drie dagen zijn geweest. Er komen daarna nog wel meer stranden, maar die zijn erg commercieel. Zo heb je Dolphin Reef Beach, hier kun je dus met dolfijnen zwemmen. Coral Beach, meer voor duikers. Daarna nog een paar stranden die aan de hotels liggen.

Dekel Beach is een klein strandje, heerlijk. De bedden kosten 3 euro en er zijn zonnedoeken gespannen over het strand. een lekker restaurantje voor een lekkere lunch.

De eerste avond gingen we op zoek naar een restaurant in de stad. De bus kost maar 1 euro per ritje, dus dat was makkelijk. In de stad aangekomen, alleen fastfood, zoals we de eerste dag al opgemerkt hadden. Dan maar shawarma.

De volgende dag leek het ons beter om naar de shopping mall te gaan en daar maar te eten. Bij de mall aangekomen zagen we een gezellig restaurant waar je heerlijk buiten kon zitten. Het was er erg lekker. Echt veel fatsoenlijke restaurants zie je er niet omdat daar ook de grote all-inclusive hotels zijn. Vliegveld van Eilat ligt midden in de stad, erg vreemd.

De laatste dag ook bij het restaurant gegeten, was ook weer lekker. Eilat is niet bepaald onze stad, te toeristisch en heeft weinig met Israel te maken Maar om een paar dagen te luieren is het goed bevallen. Gelukkig zat ons appartement niet in het centrum.

Morgen onze laatste stop in Arad. Het wordt een reis weer terug naar het noorden. Halverwege in het oosten ligt Arad aan de dode zee.