New York City

10 september 2018 - New York City, Verenigde Staten

Gisteren zijn wij uit Binghamton vetrokken richting New York. Het was een pittige reis met veel regen en slecht zicht. Maar zo als altijd hebben we een hele goede chauffeur. Laatste stuk richting JFK Airport was voor ons gevoel dwars door New York, zo druk. We zijn wel door Queens gereden, daar was het extra druk ivm US Open. Veilig aangekomen bij de autoverhuur pakken we de trein naar Manhattan en binnen een half uur staan we midden in Manhattan. We stappen uit in the 32th Street en moeten zijn in the 47th Street. Even lopen dus maar we zijn er zo, Ondertussen regent het ook flink in New York. Nadat we de spullen in het hotel gezet hebben, gaan we de boel verkennen. Als we de straat van ons hotel uitlopen zitten we gelijk op Time Square. wat een belevenis en wat een drukte. Maar wel heel leuk. Na een hapje gegeten te hebben gaan we lekker slapen. Vanmorgen eerst in het hotel ontbeten en daarna met de metro naar South Ferry. Hier nemen we de gratis ferry naar Staten Island. We varen langs het vrijheidsbeeld, jammer dat het weer zo slecht is ivm de foto's. We lopen een wandelroiute uit het boekje 100% New York, Zo kom je langs leuke plekken en de eerste is dan ook Wall Street. Leuk om te zien. Daarna richting 9/11 memorial. Kippenvel! We besluiten naar het 9/11 museum te gaan. Ook hier weer kippenvel.. Al de foto's van de slachtoffers en verhalen achter deze mensen! We zien ook een film over de wederopbouw, de twee memorialen en een nieuwe tower. Het was zeer de moeite waard. We besluiten hierna de wandeltocht af te breken en met de metro terug naar het hotel te gaan omdat we vanavond kaartjes hebben voor een wedstrijd van de Mets. Maar als we op de hotelkamer komen zien we dat de wedstrijd is verzet naar woensdag ivm de regen. Dan richting Empire State Building. We besluiten niet naar boven te gaan omdat de Empire State Building een deel in de wolken ligt. Zonde van het geld want dan zie je toch niets, Van de week nog maar even kijken. Lekker hapje gegeten en een koffietje bij de Starbucks en op naar het hotel.