New York - Queens

12 september 2018 - New York City, Verenigde Staten

Omdat we vandaag een wedstrijd van de Mets gaan bekijken besluiten we na het ontbijt naar Queens, daar ligt City Field, te vertrekken met de metro. City Field is het een na laatste punt op de metrolijn 7. Onderweg in Queens stappen we uit. Queens is ontzettend armoedig. De metrolijn dendert boven je hoofd en alles is oud en eigenlijk ook wel vies. Wat ons zeer aangreep was een zwerver die uit een vuilnisbak stond te eten. We stonden allebei perplex, zo ook een Amerikaan (denken we) die ook naar de man bleef staren. Opeens tikte de man de zwerver aan en nam hem mee naar een eetgelegenheid. Een heel mooi gebaar. We trekken verder met de metro en stappen uit op het eindpunt, flushing main street. We lagen in een deuk, alles wat we daar zagen was chinees of koreaans, niet te geloven. Het krioelde ervan en ook de winkels, banken en zelfs de McDonald was chinees. In een winkelcentrum zit op de bovenste verdieping een restaurant, een chinees natuurlijk. Daar we dat lekker vinden gaan we naar boven, we krijgen gelijk een kaart in ons handen geduwd en naar een tafel verwezen. Pot thee op tafel en afwachten. In het restaurant, loei groot en wij zijn de enige niet chinezen, lopen dames met een karretje met eten en zo kom je dus aan je eten. Er loopt er een met soep, een met vlees, een met toetjes, van alles. Heel vreemd voor ons en we snappen er niets van. Als ze iets op onze tafel zetten krijgen we een stempel. Als we vinden dat we genoeg gegeten hebben gaan we naar de kassa, geen idee wat het kost of hoe het werkt, Gelukkig viel het mee, de gerechtjes waren $ 3,50 per stuk en we hadden er maar 7 op. Heel apart. Dan besluiten we naar City Field te gaan voor de wedstrijd. We lopen daar wat rond en om 3 uur mogen we naar binnen. Maar dan: de kaartjes worden gecontroleerd en ze zeggen tegen ons dat we de kaartjes, gedateerd op maandag, moeten omruilen naar kaarten voor vandaag bij de kassa. Zo gezegd zo gedaan. Daar aangekomen weer doorgestuurd naar een ander loket. Wat blijkt we hebben de kaarten gekocht bij een soort ticketmaster, dus niet rechtstreeks bij de Mets. De kaarten waren niet voor vandaag dus geen toegang. Ze vertelde ons wel dat we ons geld terugkregen. Het kantoor stond vol met mensen met hetzelfde probleem. We konden nog wel kaarten kopen maar dan waren de prijzen niet echt leuk. Dat was dus ons wedstrijdje Mets. Op dat moment ben je wel even boos, maar er zijn ergere dingen, dat hadden we 's ochtends wel in Queens meegemaakt. Terug naar Manhattan. Lekker pilsje gedronken op Time Square, nog wat souvenirtjes gekocht en weer lekker gegeten bij Planet Hollywood. De laatste nacht in New York gaat in.