Gibraltar

4 september 2021 - Gibraltar, Gibraltar

Na het ontbijt stappen we in de auto en vertrekken richting Gibraltar. De navigatie zegt voor 40 km een reistijd van 1 uur en 10 minuten, wat wel vreemd is. Veel bergen denken we. Als we bijna bij Gibraltar zijn snappen we het. Het is gewoon loeidruk om Gibraltar binnen te komen. Je gaat een grens over dus paspoort controle!

Eenmaal binnen gaan we op zoek naar een parkeerplaats. We zien voor ons neus een vliegtuig opstijgen??? Wat blijkt we rijden gewoon over de start en landingsbaan 😩. Als het vliegtuig is opgestegen springt het stoplicht op groen en mogen wij.

Gibraltar is leuk. Gewoon Great Britain. Dubbeldekkers, rode telefooncel en op bepaalde tijden loopt “de wacht” ook door de stad tijdens het wisselen.

Alles is tax-free. Maar naar Spaans gebruik gaan wel de winkels dicht om 14:00 uur voor de siësta.

We eten en drinken wat op de gezellige terrassen. De rots van Gibraltar is ook duidelijk in beeld. We besluiten om niet naar boven te gaan. Veel te toeristisch en te duur en we houd al helemaal niet van apen in het wild 🐒 Op de terugweg doen we nog wat boodschapjes en besluiten vanaf lekker zelf een beetje te kokkerellen.

In de avond genieten we weer met een borreltje op ons terras van alweer een zwoele zomeravond.