Markt in Estepona

5 september 2021 - Casares, Spanje

Na het ontbijt vertrekken we naar Estepona. In de haven is er iedere zondag een markt.
Het is een markt met kleding, voetbal shirts, horloges en al dat soort meuk. Wel allemaal “echt”. Wel gezellig.
We rijden naar het centrum en lunchen aan de boulevard, kleine lunch met vis.
Terug bij het huisje gaan we lekker bij het zwembad wat relaxen en zwemmen.
Vanavond gaan we in het dorp eten bij Nuevo Bar Antiqua. We zitten al ff op het terras voordat het restaurant open gaat. We worden gewoon bediend door de buren. Dat is ook een café annex restaurant.
Zodra  het restaurant open gaat kunnen we bestellen:

Voorgerecht: croquettes en kaas

Hoofdgerecht: mixed grill en varkensfiletlapjes

Allemaal heel lekker.
We zitten nog wat uit te buiken valt er ineens een man om. Wat ons opviel dat gelijk het halve terras zich om de man bekommerde. Wij besefte het nog niet eens. We zagen wel dat het de man was die al heel de week loten voor de loterij aan het verkopen is.
Hulpdiensten werden ingeschakeld en een kwartier (!) later kwam het golfkarretje van Casares met twee verpleegkundigen. Het leek of de man epilepsie had. Na ongeveer een kwartier stond hij gelukkig weer op. Hij ging op een stoel zitten en het leek gelukkig weer goed met hem te gaan. Het golfkarretje bracht de verpleegkundigen weg en kwam toen terug voor de patiënt. Hij had pijn aan zijn hoofd van de val waarschijnlijk. Ze namen hem mee in het karretje en vijf minuten later kwam hij weer voorbij en werd thuis afgezet

In Nederland houden ze je nog een nachtje voor observatie in het ziekenhuis. Hier niet hoor.
Conclusie is wel dat we niet te veraf gaan wonen in Spanje. Zelfs met het verlenen van hulp gaat het allemaal op t gemak 🙄