The city of Naples on the Gulf

13 september 2016 - Naples, Florida, Verenigde Staten

Toen we bij ons hotel kwamen, gisteren, was het een beetje aan het regenen. Maar dat mocht de pret niet drukken. Ons hotel ligt aan de rand van de Everglades en ziet er uit als een Lodge, zo mooi. Naples ligt ongeveer 30 miles van het hotel, dus daar eerst maar naar toe. Onderweg zien we Marco Island, dus dan daar eerst maar naar toe. Marco Island is heel nautic (nederlands schiet me nu niet zo gauw te binnen). Na een mooie wandeling rijden we dan toch door naar Naples.

Naples ligt aan de golf van Mexico. Het strand is zo mooi en rustig. Er ligt een prachtige pier waar je gewoon dolfijnen kunt spotten, amazing!!

Na deze geweldige ervaring gaan we eten bij een barretje onderweg naar ons hotel. Het bleek een ontmoetingsplaats te zijn voor de locals. Midden tussen de amerikanen met hun uitgesproken meningen over wie wordt nu president. Schitterend! Het eten was trouwens heerlijk.

'S avonds hebben we een onweersbui en regen, en die regen is er 's morgens nog. Op weg naar de Everglades regent t nog steeds, we gaan dan eerst maar naar een State Park. Zo mooi en zo stil dat je de stilte kan horen. Maar tegen elf uur staat de zon weer hoog aan de hemel, dus in de airboat de Everglades verkennen. Zo gaaf met een hoge snelheid door het riet, echt leuk. Bij het parkje is ook een kleine dierentuin, waar je een (kleine) alligator kon vasthouden. Na deze enerverende belevenis in de buggy on high wheels door de wilderness van de Everglades. Wordt wat eentonig maar ook dit was weer  prachtig.

Om de dag af te sluiten zijn we weer even teruggegaan naar de pier om dolfijntjes te spotten.

Morgen vertrekken we naar The Keys waar we op Key Largo een hotel hebben.

1. Marola Bastiaanse:
    21 september 2016
    Everglades, geweldig he... en wat een klein aligatortje... (mondje is ook maar dichtgemaakt voor de zekerheid... want anders zou t kleintje misschien wel bijten...)