Het mondaine Sarasota

11 september 2016 - Sarasota, Florida, Verenigde Staten

Gisteren aangekomen in Sarasota. Ons hotel Hampton-Inn ligt op een shopping center, altijd leuk natuurlijk.

Eerst de boel verkennen. In het centrum ligt St. Armands Circle. Dat is een  winkelgebied aangelegd rondom een rotonde, heel apart. Verder is Sarasota strand, mooie haven en heel veel shopping centra. Na een lekkere lunch bij Restaurant Columbia, aangeraden door een amerikaan in he vorige hotel, gaan we nog heerlijk zwemmen in het zwembad bij het hotel.

De volgende dag lassen we een stranddag in, op het Lido strand. Opeens komen er een aantal dolfijnen voorbij, zeker zes dolfijnen die opspringen uit het water. Maar ook hebben we een regenbuitje van tien minuten, daarna weer volop zon.

Het is vandaag 9-11. Je merkt er hier niet veel van. Sommige vlaggen hangen half stok maar dat is dan ook alles.

'S avonds een hapje eten bij Pei Wei, oosters. Even wat anders dan een hamburger!

Morgen vertrekken we naar Naples waar we de Everglades gaan bezoeken.