The Keys, the place to be

15 september 2016 - Key Largo, Florida, Verenigde Staten

Vanuit ons vorig hotel in Naples naar Key Largo is het een mooie route dwars door de Everglades. Onderweg kwamen we nog een indianen dorp tegen van de stam, de Miccosukee stam. Even stoppen natuurlijk, en een kijkje gaan nemen. Leuk opgezet voor de toeristen en er waren zowaar enkele indianen. Verder met onze route naar The Keys.

Aangekomen bij ons hotel, prachtig gelegen aan een haven, verkennen we natuurlijk eerst Key Largo. Op zich niet veel te doen, het is meer een tussenstop voor Key West. We hebben bij het tourist center leuke informatie gekregen over Key West. Lekker nog bij het hotel gezwommen en lekker gegeten en gedronken aan de Tiki bar, zo heten ze hier allemaal.

Vandaag op naar Key West. Na een prachtige rit over de overseas highway van ongeveer twee uur komen we aan bij het zuidelijkste puntje van de USA.

Wat is Key West leuk, het heeft iets weg van de hippie tijd. Heerlijke straatjes om door te lopen, gezellige winkeltjes, leuke barretjes (Sloppy Joe), het huis van Hemmingway, heerlijk. Het was de rit van twee uur meer dan waard.

Nu zitten we heerlijk aan de bar, uitzicht op de haven, een borreltje, een haoje eten, heerlijk.

Morgen vertrekken we naar Miami. Aan de ene kant zijn we heel nieuwsgierig en enthousiast, maar aan de andere kant treurig want het is onze laatste stop in Florida.