Laatste dag Bat Yam

13 juli 2019 - Bat Yam, Israël

12-7-2019

Vandaag vroeg opgestaan want we wilde nog naar oud Jeruzalem. In het moslim gedeelte staat de Tempelberg. toegang voor niet moslims is tot half elf in de ochtend, vandaar ons vroege vertrek. Nog niet zo druk op de weg dus ook wel weer een voordeel. In Jeruzalem aangekomen, gaan we door de smalle steegjes naar de Tempelberg. Maar helaas, weer militairen met geweren voor de ingang, geen toegang voor niet moslims. Jammer maar helaas. Ook de ingang tot het moslim gebied wordt bewaakt door militairen.

e lopen verder, drinken een bak koffie en komen dan aan bij The Church of the Holy Sepulchre. Op deze plek  is Jezus gekruisigd, begraven en herrezen. Indrukwekkend om te zien hoe sommige mensen deze plek aanbidden. Verder is de kerk, zoals alle katholieke kerken, vol met pracht en praal.

We nemen nog een lunch en nemen afscheid van Jeruzalem. Wat een prachtige stad.

We gebruiken de middag om nog lekker te zwemmen en te zonnen aan het strand.

Avondeten gebruiken we ook aan het strand in een gezellig restaurant. Wat een eten! Maar het was gezellig en we hebben de laatste zonsondergang in Bat Yam gezien.

Morgen vertrekken we via old Jaffa naar Beer Sheva.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl