Lancaster - The Amish Country

3 september 2018 - Lancaster, Pennsylvania, Verenigde Staten

Gisteren vanuit Washington naar Lancaster gereden, een ritje van ca. twee uur. Onderweg lekker ontbeten en even gestopt bij de Information Service voor Pennsylvania. Hierbij is ook een rustplaats. Aan de kant stond een standje van de Baptist Church en kreeg je gratis koffie en koek. Rond 13.00 uur kwamen we aan bij ons hotel maar de kamer was nog niet klaar. Dan maar naar de outlet. De Tanger outlet, heel leuk en leuke dingen gekocht voor echte outlet prijzen. Nadat we de koffers in de kamer hadden gezet zijn we Lancaster gaan ontdekken. Een leuke stad, echt rustig en idyllisch. Wat een contrast met Washington. Dat is het leuke van een roadtrip, je gaat van het ene uiterste in het andere. Nog lekker gegeten en een keer een lekker wijntje gedronken. Vandaag vroeg opgestaan en in het hotel ontbeten. Op naar de Amish. We rijden door de gebieden waar de Amish wonen, prachtig. Onderweg zien we natuurlijk de karren met paard ervoor  (buggy) waarin ze rijden, en verscheidene Amish op de step. Het is maandag dus wasdag. Overval in de Amish huizen wappert de was. Nadat we op eigen houtje door Amish country gereden zijn gaan we toch nog maar lekker toeristisch met een gids mee in een busje. Zo komen we meer te weten over de levenswijze van deze mensen, heel interessant. Het is een prachtige omgeving waar rust overheerst. Later op de middag gaan we ook nog met een stoomtrein door het gebied, gewoon leuk. Het was een prachtige dag die we afgesloten hebben met een lekker chineesje.