Philadelphia - gezellige stad

29 augustus 2018 - Philadelphia, Pennsylvania, Verenigde Staten

Vandaag vroeg uit de veren en Philadelphia verkennen na een lekker ontbijtje. We hebben het plan om dit te voet te doen, ook al wordt het vandaag 34 graden. We beginnen bij het standbeeld van Rocky Balboa en lopen natuurlijk de Rocky steps. Een leuke wandeling langs Benjamin Franklin Parkway. Terug naar het historical district en dan moeten we natuurlijk de Liberty Bell bekijken. Omdat we te voet zijn kom je onderweg leuke dingen tegen die je in de auto niet ziet. Zo komen we langs een food market - Reading Terminal Market. Heerlijke lekkernijen uit Philadelphia. Het is wel duidelijk dat de inwoners van lekker en zoet eten houden. Op de markt zie je heerlijke taarten, cupcakes, chocolade etc. De meeste marktlui zijn verkleed als Amish mensen. Ik zeg verkleed omdat er in hun kraam een bord hangt met "volg ons op instagram en facebook". Niet echt iets voor Amish mensen zonder stroom!!! Na de Liberty Bell gaan we naar Penns Landing. Een complex aan de Delaware river. William Penn is hier geland en hij is de stichter van Pennsylvania, het is maar dat we het weer weten. Hier is een pretpark en worden allerlei activiteiten gedaan in de zomer. Na een kleine lunch en 12,7 km gaan we even terug naar het hotel. Het valt niet mee in de hitte zoveel te lopen. Tijd voor siësta.

Na de siësta lekker opfrissen en een eetgelegenheid opzoeken. We komen uit in China Town. We krijgen een kannetje thee en water, gewoon erbij. Verder heerlijke kip en varkensvlees met witte rijst. Was de moeite waard. Nog even door de stad slenteren en dan vertrekken we morgen naar Baltimore.