De ruimte in

7 september 2016 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Na een lekker ontbijt bij IHOP, 24/7 open, gaan we op weg naar Kennedy Space Center. Na ongeveer een uurtje rijden komen we aan en we zijn gelijk onder de indruk van alles.

Het was een heel leerzame en indrukwekkende dag. Eerst hebben we een 3D film gezien waarin je zelf in een ruimteschip zat en zo de aarde kon bekijken. Daarna een bustocht naar het terrein van de NASA. Hier kon je zien waar de raketten worden gemaakt, vervoerd en gelanceerd. Cape Canaveral was ook te zien vanuit de NASA. Er stond een raket klaar die morgen zal worden gelanceerd.  We waren dus een dag te vroeg, jammer. Verder veel presentaties en uitleg gekregen. En ook nog de eerste alligator gespot.

Op weg naar ons hotel zijn we gestopt bij "Old Town" Kissimmee. Een straat uit de jaren vijftig met winkels en restaurants uit die tijd. Dit was de gelegenheid om onze eerste hamburger te eten bij een American Diner, helemaal in stijl.

Dit is onze laatste nacht in Orlanda - Kissimmee, morgen  vertrekken we naar Crystal River.

1. Marola Bastiaanse:
    21 september 2016
    Goed ontbijtje hoor!!! lekker... wel ontzettend gaaf dat jullie de raket klaar voor vertrek hebben gezien,..