De dag van de Westelijke Jordaanoever

10 juli 2019

9 juli 2019

We hadden het plan om naar Nazareth te gaan. Navigatie ingesteld en op weg.

We komen langs een soort checkpoint, wij denken een tolweg, wat later dus gewoon de grens was met Palestina!

Nog een checkpoint door, en ja hoor we zitten in Ramallah. De navigatie vindt nog steeds dat we richting Nazareth gaan en stuurt ons door de bergen. Berg op en berg af. Nummerborden veranderen en bevatten nu de letter P in plaats van IL. Twee uur hebben we rond gereden. Het laatste stuk terug naar Israel was best eng. De navigatie stuurde ons door wijken met straten zonder asfalt en alleen grind en stenen op de weg

Maar ook dit avontuur hebben we weer overleefd en nu we erop terug kijken is het weer een ervaring rijker.

Nazareth is vandaag niet meer gelukt, Komt nog zeker deze week.

Thuis lekker opgefrist en met de bus naar Tel Aviv. Hele leuke en gezellige stad. Lekker gegeten en later nog bij een gezellig barretje wat gedronken en met de bus weer terug. Natuurlijk verkeerde bus, komen midden in Bat Yam terecht nog ca. 45 minuten lopen naar ons appartement. Mobiele telefoon bijna leeg, dus maps.me kon ons ook niet meer helpen. Taxi aangehouden en voor 15 euro waren we bij ons appartement.

Al met al een enerverende dag, een Fokkens dag zullen we maar zeggen