Indrukwekkende dag

10 juli 2019 - Jeruzalem, Israël

va10-7-2019

Vroeg uit de veren, ontbijten hebben we geen zin in alleen koffie.

Op naar Jeruzalem. We ontbijten in een heel gezellig straatje, maar net als we zitten gaat de bovenbuur de bloemen water geven. Andere plaats dan maar. De eigenaar van het eettentje wordt een beetje boos, dus het zal niet de eerste keer zijn, Het is zelf zo erg dat de politie komt. Hebben wij weer! Maar het ontbijt was top, lekkere omelet met humus, brood, pesto,  sinaasappelsap en koffie. In de oude stad aangekomen lopen we gelijk een gids tegen het lijf. Niet verwonderlijk. We zeggen dat we naar Bethlehem willen, kan gelijk geregeld worden. Hij brengt ons naar Bethlehem en zorgt voor een gids in de Holy Church. wat een belevenis. Geboorteplaats van Jezus, de kribbe, allemaal heel indrukwekkend. Later gaan we terug naar onze eerste gids die zijn auto bij een, hoe kan t ook anders, souvenirwinkel heeft geplaatst. heeft hij een wielklem! Weer de politie erbij! Ook dit wordt weer opgelost en rijden we langs verschillende muurschilderingen, Trump is niet erg geliefd, en langs Shepperd's Field. Hier was t dat de engelen tegen de herders zeiden dat er een nieuwe koning was geboren.

Terug in Jeruzalem gaan we nog even in de oude stad rondkijken. we komen door de souk, niet echt leuk, maar hoort erbij. De moslim kant mogen we niet in. Nog even langs de Klaagmuur. maar gelukkig hebben wij niets te klagen. We gaan nog terug deze week om de rest van de oude stad te bekijken. Rond zeven uur zijn we weer thuis. Even relaxen douchen en een hapje eten.