Nazareth

11 juli 2019 - Nazareth, Israël

11-7-2019

Poging nummer twee. Vol goede moed op weg naar Nazareth. En het is gelukt. Na ongeveer twee rijden, met een tussenstop, rijden we Nazareth binnen. Het is een mooie route, op het laatst door de bergen.

Eerst gaan we op zoek naar een bak koffie. We vinden een gezellig tentje, Greg Cafe. We eten heerlijk gebak, een beetje veel maar wel echt lekker.

Vervolgens bezoeken we de Grieks Orthodoxe kerk. Klein maar wel mooi. Je wordt automatisch naar de souvenir winkel geleid. Lijkt de Efteling wel. We hebben kaarsen gekocht gemaakt van honing. We gaan verder op zoek naar Mary's well. Dit is volgens de overlevering de plaats waar de engel Gabriel tegen Maria zei dat ze een koning ging baren.

Verder gelopen, 32 graden, naar Church of the annunciation, ook daar kwam de engel Gabriel.

Verder lopend, door een souk, komen we terecht bij de White Mosque, de oudste moskee van Israel. Eerst dachten we dat we er niet in mochten, maar met een hoofddoek voor de vrouw mochten we binnen kijken.

Ook Nazareth is een mooie plek om te bezoeken. Wat we tot nu toe gezien hebben is voor ons allebei heel indrukwekkend. Het is toch een stukje van je geloof,

Daarna terug naar de auto en naar ons appartement. Lekker file, dus doen we er gewoon drie uur over. Geen probleem, het is vakantie.

In het appartement lekker douchen en de boulevard op. We eten bij restaurant Gorilla. Lekker en heerlijk aan de zee.

Morgen nog 1 dag in Bat Yam.